W ramach zajęć omawiana będzie postawa coacha i mentora, zgodna z zasadami etycznymi, na podstawie przykładów i studiów przypadków. Wskazane zostaną kryteria wypracowania rozwiązań w przypadku dylematów etycznych. Ważną, omawiana kwestią będzie także przygotowanie i wdrożenie projektu coachingu i mentoringu w organizacji. Przedstawione zostaną poszczególne etapy i elementy przygotowania, realizacji i oceny projektu.
Cel warsztatu
Celem zajęć jest dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat zawierania kontraktu psychologicznego z klientem oraz realizacji projektu coachingu i mentoringu w organizacji. Omówione zostaną ważne elementy kontraktu, zawieranego na początku coachingu i mentoringu, jego związek z zasadami etycznymi i wpływ na skuteczność realizacji projektu.
Uczestnicy poznają:
- po co są zasady etyczne, przed jakimi błędami chronią i do jakich mechanizmów psychologicznych się odwołują,
- jakie są elementy kontraktu z klientem i jak jest on związany z zasadami etycznymi,
- jak przygotować, komunikować i realizować projekt coachingu i mentoringu w firmie,
- co wpływa na skuteczność coachingu czy mentoringu w organizacji,
- przykłady z praktyki, wskazane rozwiązania.
Dla kogo?
Seminarium Coaching – zasady etyczne, kontrakt, projekt coachingu i mentoringu w organizacji to zajęcia otwarte. Program i sposób prowadzenia zajęć umożliwia wzięcie udziału w zajęciach przez wszystkich coachów i mentorów pracujących w różnych podejściach oraz przez przedstawicieli działów HR, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę i kompetencje w zakresie realizacji projektów coachingu i mentoringu w firmie. To zajęcia także dla tych, którzy chcą się dowiedzieć, jak dobre przygotowanie coachingu i mentoringu, znajomość psychologicznych podstaw, zasad etycznych oraz kontraktu determinują profesjonalizm coachingu i mentoringu.
Zajęcia są przeznaczone również dla uczestników Studium Coachingu i Mentoringu MLC.
Ramowy program
1. W ramach zasad etycznych w coachingu omówione zostanie:
- zachowanie granic między pełnionymi rolami,
- respektowanie zasady świadomego i dobrowolnego uczestniczenia klienta w coachingu i mentor-coachingu,
- konflikty interesów, dobro klienta a dobro organizacji,
- przestrzeganie tajemnicy zawodowej,
- kompetencje oraz ograniczenia coacha i mentora.
2. Elementy kontraktu z klientem coachingu i mentoringu.
3. Specyfika zawierania kontraktu z klientem i umowy we współpracy z firmą.
4. Specyfika coachingu i mentoringu wewnętrznego w organizacji.
5. Przygotowanie i kontrakt w coachingu zespołu i coachingu grupowym.
6. Wyzwania i ograniczenia towarzyszące efektywnemu wdrażaniu coachingu i mentoringu w organizacji.
7. Organizacja procesu coachingu i mentoringu w firmie (m.in. wybór coacha, mentora, komunikowanie procesu coachingu i mentoringu, raportowanie, ocena wyników).
Prowadzący:
Prof. UW dr hab. Mirosława Huflejt – Łukasik
Termin, cena i zapisy
Termin I: 24-25 lutego 2024
Termin II: 23-24 marca 2024
Termin III: 1-2 czerwca 2024 on-line
Termin IV: 1-2 lutego 2025 on-line
Cena: 1.380,- zł
cena w przedpłacie do 2 tygodni przed terminem rozpoczęcia: 1000,- zł
Podane ceny zawierają 23% podatek VAT.
Zajęcia prowadzone będą on-line.
Cena szkolenia zawiera:
- udział w unikalnym, 2-dniowym szkoleniu;
- bogate materiały szkoleniowe;
- przerwy kawowe;
- certyfikat ukończenia szkolenia.
Informujemy, że posiadamy wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie o numerze 2.14/00354/2013, w związku z czym osoby zainteresowane wzięciem udziału w szkoleniu mogą ubiegać się o dofinansowanie.
By zgłosić się na warsztat:
- Pobierz i wypełnij formularz zgłoszeniowy.
- Prześlij formularz na adres biuro@ccinnovation.pl.
- Wpłać należność za kurs w jednym z wariantów w odpowiednim terminie.