- Wspierać zdrowie i dobrostan moich klientów oraz zawsze przedkładać ich interesy i dobro publiczne ponad moje własne.
- Wykorzystywać metody i wiedzę na temat wywierania wpływu jedynie dla dobra klienta, do rozwiązywania jego problemów oraz realizacji jego celów.
- Dbać o ekologię zmiany realizowanej przez osobę korzystającą z mojej pomocy, tzn. o to, aby dalsze efekty tej zmiany miały charakter jednoznacznie pozytywny. Oznacza to zgodność samej zmiany, a także jej efektów zarówno z systemem wartości klienta, jego indywidualnością jak też z charakterem jego pracy i relacji międzyludzkich.
- W pełni respektować integralność osób, którym pomagam oraz dążyć do maksymalnego obiektywizmu w moich relacjach z klientami (m.in. z pomocą superwizji). Zachować neutralność światopoglądową – w pełni szanować poglądy polityczne, filozoficzne i religijne klienta, powstrzymując się od jakichkolwiek ingerencji typu „za” lub „przeciw” w stosunku do treści tych poglądów. Jeśli jest to potrzebne, pomagać klientowi pełniej zrozumieć wpływ, jaki własne poglądy tego rodzaju wywierają na wybory życiowe, decyzje, sposób działania, efektywność zawodową i ogólną sytuację życiową oraz uczyć większej samokontroli w tym zakresie.
- Oferować tylko tego rodzaju pomoc, w zakresie której zostałem wyszkolony oraz na jaką pozwala mi moje doświadczenie zawodowe. Rozwijać moje techniczne umiejętności w celu stałego podnoszenia standardów prowadzonego przeze mnie coachingu. Udoskonalać i wzbogacać moją wiedzę i umiejętności poprzez nieustanną edukację.
Szanować fizyczne granice klienta i tworzyć bezpieczne, pełne zaufania środowisko dla jego coachingu. - Być odpowiedzialnym za swój stan psychofizyczny w kontakcie z klientem. Jest to również związane z podejmowaniem pracy z klientem w stanie świadomości wolnym od wpływu środków, które ją zniekształcają (alkohol, narkotyki, środki psychoaktywne itp.). Dbać o swoją psychofizyczną kondycję tak, aby konstruktywnie radzić sobie ze stresem, jaki przynoszą sytuacje pomagania oraz aby utrzymywać wysoką jakość swojej pracy.
- Respektować klauzulę poufności, obejmującą zarówno tajemnicę firmy reprezentowanej przez klienta, jak również jego/jej osobistych danych, łącznie z przebiegiem samego coachingu.