ROLA MENEDŻERA A ROLA COACHA? CO JE ŁĄCZY A CZYM SIĘ RÓŻNIĄ?

Jednym ze skutków rosnącego zainteresowania coachingiem, jako formą wsparcia rozwoju  pracowników, jest wykorzystywanie kompetencji coacha przez menedżerów w stosunku do  członków zespołu. Przyjrzymy się specyfice obu tych profesji – roli menedżera i roli  coacha.

– COACH to osoba, wspierająca klienta w określaniu i realizacji jego celów zawodowych,  dbająca by były one zbieżne z celami, dla których organizacja zamawia coaching. Dla coacha w centrum uwagi jest klient i jego  konkretne cele, wzmocnione osobistą motywacją do ich  osiągnięcia. Organizacja i jej cele są niejako „drugim planem”. Poprzez osiągnięcie celów klienta,  powinny być też osiągnięte cele postawione przez  organizację. Np. poprawa stylu komunikowania się, umiejętności argumentowania, radzenie  sobie z emocjami podczas stresujących sytuacji, przełoży się na  poziomie celów organizacji np. na usprawnienie współpracy pomiędzy konkretnymi osobami czy efektywniejsze negocjacje i zwiększenie sprzedaży.

– MENEDŻER jest odpowiedzialny za wykonanie celów organizacji. Jego rolą jest dbałość o osiąganie wyznaczonych celów, KPI w firmie. Przekładane są one na zadania dla pracowników. Menedżer, korzystając z kompetencji  coacha może wspierać swój zespół w efektywnej realizacji. Np. wprowadzając nowe procedury czy wdrażając zmiany w zespole, może zadbać o aspekt  informacyjny, motywacyjny, modelować i wzmacniać pożądane zachowania, dobierać  odpowiednio ludzi do zadań, itp.

TO, CO ŁĄCZY OBIE ROLE TO WYSOKIE KOMPETENCJE  TZW. MIKRO-PRZYWÓDZTWA.

Warsztatowo, na temat roli i kompetencji coach’a i coachingowego stylu zarządzania  rozmawiamy  w naszym Studium Coachingu MLC. Jest to kompleksowe szkolenie certyfikacyjne, akredytowane przez Izbę Coachingu. Niebawem ogłosimy nabór do jesiennej edycji.

Zostańmy w kontakcie. Więcej o nas tutaj.